Inici   L’Escola   Programa Educatiu

Programa Educatiu

Equip de Treball

L’equip humà es la part més important i més valorada de l’escola. Constituït per professionals titulats, amb experiència i amb moltes ganes de fer un projecte educatiu per tal de crear en l’infant un estímul vers l’aprenentatge en tots els àmbits del seu desenvolupament: físic, intel•lectual, social i emocional.

Metodologia

Els nens i nenes aprenen i es desenvolupen a través dels sentits, el moviment i el joc. La nostra metodologia es basa en:

1.-l’Estimulació sensorial: a través dels sentits rebem tota la informació que necessitem per a un correcte desenvolupament neuronal.
2.- La psicomotricitat: mitjançant el moviment es desenvolupa la part cognitiva.
3.- El joc: els hi dóna l’oportunitat d’aprendre i potenciar les seves capacitats innates gaudint de forma natural
4.- Els hàbits i les rutines: els porten cap al camí de l’autonomia.
Desitgem fomentar actituds positives cap a l’aprenentatge, estimulant la curiositat, l’interès per explorar i descobrir, és a dir, consolidar les bases per a que els nens i nenes es mostrin actius en l’aprenentatge. Volem que cada dia sigui únic per als a ells a l’escola bressol.

 

 Direcció i professorat

Direcció i professorat

Direcció

Ruth Giordano
Ruth Giordano i Torres
Representant de la Junta Directiva Associació Educativa Tramuntana.
Màster en Teologia i Pastora de l’Església Evangèlica Unida de Terrassa.

Lydia Gonzalez
Lydia González i Díez
Representant de la Junta Directiva Associació Educativa Tramuntana.
Treballadora Social a l’Església Evangèlica Unida de Terrassa.

Professorat

Immaculada
Inmaculada Serrano i Cañamares
Diplomada en Educació Infantil.
Directora pedagògica de l’Escola Bressol El Petit Príncep.

Mireia
Mireia Expósito i Rodríguez
Técnica Superior en educació infantil.

Raquel
Raquel Vallabriga i Granados
Tècnic Superior en educació infantil.

Loida
Loida Cana i Fernández
Monitora de lleure.
Mestre d’anglès, cuinera i monitora de menjador.

Lydia Campà
Lidia Campà i Borobia
Magisteri, Pedagoga Terapèutica, especialista en musicoteràpia infantil i escollida Terrassenca del any 2013
Mestra de música.

 P0 de 4 a 12 mesos

P0 de 4 a 12 mesos

Estimulació sensorial i psicomotriu, que li permetrà realitzar el desenvolupament de totes les seves possibilitats.

Musicoteràpia i relaxació.

Valors: autoestima, afecte i seguretat.

En aquesta edat, seguim les pautes que s’hagin marcat als pares pel seu pediatre. En cada cas, ens adaptem a les necessitats fisiològiques dels nadons.


 P1 de 12 a 24 mesos

P1 de 12 a 24 mesos

Adaptació, socialització, hàbits, estimulació psicomotriu, estimulació sensorial,
llenguatge oral, llenguatge comprensiu, joc, exploració i experimentació, joc heurístic (joc de descobriment). Musicoteràpia i relaxació. Iniciació al anglès.

Valors: autoestima, límits, ordre i resolució de petits conflictes.

En aquesta edat comencem a desenvolupar activitats sobre el canvi d’estacions (tardor, hivern, primavera, estiu) i tradicions populars en les dates assenyalades, (Nadal, Sant Jordi, Castanyada, Pasqua, etc…).


 P2 de 24 a 36 mesos

P2 de 24 a 36 mesos

Socialització, amb especial èmfasi en les emocions, hàbits d’autonomia i adaptació a l’escola.

Estimulació sensorial (amb estímuls més elaborats), psicomotricitat grossa, psicomotricitat fina, llenguatge oral, llenguatge comprensió, joc i racons de joc com a elements d’aprenentatge, observació, experimentació i exploració . Musicoteràpia i relaxació. Aprenentatge de l’anglès mitjançant les cançons i el joc.

Valors: autoestima, amistat, límits, resolució de conflictes, cortesia, solidaritat i respecte…

Desenvolupar activitats sobre el canvi d’estacions (tardor, hivern, primavera, estiu) i tradicions populars en les dates assenyalades, (Nadal, Sant Jordi, Castanyada, Pasqua, etc.).